ierland-2019.reismee.nl

Dag 1 Amsterdam - Ashford

Hier ons eerste reisverslag vanuit Ierland. Vanmorgen rond 8 uur vertrokken we in de stromende regen naar Schiphol. We zouden om 12.00 uur vertrekken richting Dublin. Helaas had de vlucht 50 minuten vertraging, dus dat was lang wachten. We hadden geboekt bij KLM maar vlogen met een vliegtuig van Stobart Air, een Ierse maatschappij. Het was een klein vliegtuig, slechts 2 stoelen naast elkaar. Gelukkig zaten we naast de nooduitgang boven de vleugel dus hadden we wel veel beenruimte. De vlucht was zo voorbij, in totaal 1.10 uur vliegen. Helaas wel lang moeten wachten op de koffers, maar toen eindelijk op pad.

Eerst de huurauto ophalen bij Hertz. We hebben een Skoda Octavia gekregen, bijna nieuw, slechts 3000 mijl op de teller. Natuurlijk is een Skoda wel even slikken voor een Audi-rijder, maar goed. Koffers ingeladen, navigatie ingesteld en op pad. Toch weer wennen aan het links rijden, ik loop weer steevast naar de verkeerde kant van de auto. We hebben nu een schakelauto, dat vindt Walter ook wel lastig, met je linkerhand schakelen. Maar het rijden ging gelukkig goed en al snel lieten we Dublin achter ons. Al snel zien we de bergen, het is hier overal prachtig groen. Dit betekent natuurlijk ook dat er voldoende water valt, dat is voor mij dan weer iets minder.

Na ongeveer een half uur rijden zijn we gestopt in het plaatsje Bray, een toeristenplaatsje aan de kust. We hebben hier een stuk van de Cliffwalk-Bray-to-Greystone gelopen, het wandeling langs de kust tussen beide plaatsjes. De totale wandeling is 8 kilometer lang maar daar hadden we geen tijd meer voor. Gelukkig was het wel droog, licht bewolkt zodat we af en toe de zon ook zagen. De temperatuur is niet hoog, ongeveer 17 graden vandaag, maar we hoorden dat het komende week qua temperatuur beter gaat worden. Omdat we niet echt geluncht hadden, kregen we toch wel wat honger. Dus maar een pub opgezocht en onze eerst Fish & Chips gegeten. Wat hadden ze daar ook een uitgebreide drankkaart. Er stonden denk ik wel 25 soorten whisky op en even zoveel soorten gin en bier. Helaas maar 4 verschillende soorten witte en rode wijn, maar gelukkig hadden ze toch wel een glas Merlot. Kostte wel 7 euro!!

Daarna doorgereden naar onze eerste overnachtingsplek, Ballyknocken House in Ashford. Dit was nog ongeveer een half uur rijden. Ballyknocken House is een oud huis met een grote, mooie tuin erom heen. Ook de kamer is in stijl ingericht, we hebben zelfs een bad op pootjes. We hadden een light souper gereserveerd, maar dit viel wel tegen. De eigenaresse van dit huis is een bekende Ierse TV-kok van Italiaanse afkomst, dus we hadden wel het een en ander verwacht. Maar we kregen alleen wat antipasti, soep en een toetje. En dit laatste was chocoladetaart, iets wat ik dus niet lust. Naast ons zaten Ieren die de hele dag gefietst hadden, zij hadden dus wel honger. Ook zij waren helemaal verbaasd dat ze niets meer te eten kregen. Aardige mensen, we hebben leuk met ze zitten praten en nog veel tips gekregen voor onderweg.

Nu zitten we op bed wat TV te kijken (voetbal helaas) en ik zit het verslag te schrijven. Internet is zwak, dus afwachten of het vanavond al gaat lukken om het verslag online te zetten. Jullie zullen dus ook even moeten wachten op de foto's tot we een beter signaal hebben. We zijn allebei wel moe, hopelijk slapen we goed zodat we morgen fris op pad kunnen.

Marjan Jan

Hallo levensgenieters en lekkerbekken

Wat een reisverslag en wat zien jullie veel.het weer valt zo te lezen en op de foto,s enorm mee.weer een mooi land ontdekt.geniet er maar optimaal van.hier gaat het allemaal redelijk goed.hij is wel heel erg vermoeid,maar de dyalise valt welnee,we zitten wel vast aan vaste tijden en zijn gewicht is ook stabiel.zaterdag zijn wij met de scoutmobiel naar il vicino geweest,ja jullie diners zijn exclusiever,maar wij genieten op onze manier.vrijdag ben ik met Menno naar eltorro negro geweest natuurlijk kon ik het vlees weer niet op en bofte Menno.geniet optimaal van. Ierland en tot het volgendebericht.vandaag gaan wij nog bij Mariëtte langs.het allerbeste knuffel Marjan en janl